سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاثیر بلوتوث ها ی مخرب

هیچ تردیدی نیست که تلفن همراه، گره بسیاری از مشکلات و گرفتاری های روزمره ی انسان ها را گشوده و کارهای بسیار دشواری را برای انسان آسان کرده است. اما متاسفانه بسیاری از افراد از این نعمت، استفاده های نادرستی می‌کنند و ضمن سنگین کردن بار گناه خود، مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی زیادی را به بار آورده و می‌آورند.
استفاده های نادرست
استفاده های نادرست از تلفن همراه، ضمن آن که از دید شریعت حرام و ناجایز است، از دید عقل، عرف و وجدان های پاک هم امری ناپسند و غیر اخلاقی است. مجهز بودن گوشی‌ها به سیستم‌های بلوتوث، مادون قرمز،GPRS ,MMS ,SMS   و .... علاوه از جنبه‌های مثبت، جنبه‌های منفی زیادی دارد که متاسفانه بسیاری از افراد، استفاده از منفی هایش را بر مثبت ترجیح می دهند. این روزها در بلوتوث موبایل ها، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می شود. صحنه های تلخ، شیرین، زشت، خنده دار و گاهی اوقات آن قدر دردناک و ناپسند که هر یک آن ، پشت آدم را می لرزانند. به راحتی این لحظات، ضبط، ثبت، ذخیره و پخش می شوند و در یک چشم به هم زدن در دسترس محرم و نامحرم، خوب و بد و در دست همگان قرار می گیرند و حیثیت و اعتبار طرف، یک شبه به باد می رود. انتشار بسیاری از عکس ها و فیلم ها از طریق بلوتوث ، باعث مشکلات فراوانی برای افراد شده است.
تبعات بلوتوث های مخرب
1- باعث جدایی و طلاق بین بسیاری از زوج ها شده است.
2- باعث سلب آسایش روحی روانی افراد شده است.
3- باعث بروز اختلالات فامیلی و طایفه ای شده است.
4- باعث تحقیر،بی آبرویی و بی اعتباری اشخاص زیادی شده است.
5- باعث کینه، دشمنی و نفرت بین افراد بی شماری شده است.
توصیه های مهم
1- در مجالس عروسی، تولد، دعوتی و سایر مراسم ها، بانوان با پوشش مناسبی حاضر شوند، هر چند که مجلس زنانه باشد.
2- در مجالس زنانه به هیچ کس اجازه عکس گرفتن و فیلمبرداری ندهند.
3-بسیاری از افراد که با گوشی های خود بازی می کنند یا مرتب آن را روی گوش خود قرار می دهند، در حقیقت با این ترفند عکس گرفته و یا فیلمبرداری می کنند . باید مواظب چنین افرادی به ویژه در مجالس زنانه بود.
4- از گذاشتن عکس و فیلم های خانوادگی در گوشی و در اختیار قرار دادن گوشی در دست کودکان جدا پرهیز شود.
5- اگر کسی در مجلس زنانه به شوخی، یا بطور امتحانی یا اشتباهی عکس و یا فیلمی گرفت ضمن برخورد جدی با او، بلافاصله آن را از گوشی او پاک کنند .
 6- هنگام تحویل دادن گوشی به تعمیرکار جهت تعمیر، از خالی بودن آن از عکس و فیلم باید مطمئن شد.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90 آبان 19ساعــت ساعت 10:50 صبح تــوسط مرتضی صادقی | نظر
برچسب ها: اجتماعی